Kom achter je laptop vandaan
Je hebt een dijk van een klantbelofte op je website staan.
Er is alleen één probleem. Het levert je geen tevreden klanten op.
Waar wringt de schoen? En wat kan je dan doen als ondernemer?
Het gebeurt vaker dan je denkt. In een creatieve sessie, brainstorm je naar een geweldige belofte die je vervolgens op je website plaatst. Dit is wat je doet. Wie je wil zijn. Samengevat in een aantal zinnen.
Het zijn de beloftes waar voornamelijk de visie van de ondernemer in doorklinkt.
En het zijn de beloftes die vooral ontevreden klanten opleveren omdat ze niet krijgen wat ze is beloofd.
Rode vlag
Die ontevreden klanten zijn hét signaal dat je al het marketingadvies dat je hebt gekregen naast je neer moet leggen. Het is hét signaal dat je achter je laptop vandaan moet komen. De rode vlag die zegt dat je in actie moet komen. Want blijkbaar heb je iets gemist.
Wat je dan moet doen als ondernemer?
Op onderzoek uitgaan. Klanten spreken. Of mensen die in jouw klantprofiel passen.
En al deze mensen moet je het liefst het hemd van het lijf vragen.
Want je business valt of staat met je doelgroeponderzoek.
Daarnaast evalueer met oud-klanten die je dienst hebben afgenomen en kijk waar de bottlenecks zitten. Want waar hebben ze nou écht behoefte aan?
Vraag het aan je doelgroep
Wat frustreert hen het meest aan datgene wat ze hun ‘probleem’ noemen?
Wat willen ze graag bereiken? En wat hebben ze daarvoor nodig? Wat hebben ze al gedaan om dat ‘probleem’ op te lossen?
Begin met deze vragen. Met de antwoorden pas je je aanbod aan.
En kijk je naar je belofte. Verwerk de antwoorden die je hebt gekregen in die paar zinnen bovenaan je homepage.
Zo krijg je een belofte die gaat over je klant. Én die aansluit bij hun behoefte.
En pas daarna zet je het op je website. Communiceer het naar je doelgroep.
Dit keer weet je heel zeker dat je kan waarmaken wat je belooft.
Ben je dan klaar? Haha, als ondernemer ben je nooit klaar. Je werkt altijd circulair.
Terug naar de testfase
Je gaat het dan testen. Door het aan te bieden. Door in gesprek te gaan met je klanten. Na een aantal maanden evalueer je. Pas je je aanbod aan én je belofte. Daarna bied je het opnieuw aan, test je het weer om zo steeds dichter bij de behoefte van je klant te komen.
En iedere keer als je het hebt getest zul je merken dat niet alleen je doelgroep is gegroeid, maar jij zelf ook als ondernemer.
P.s. Wil je samen opzoek gaan naar de ‘Hoe maak ik die belofte waardoor ik de juiste klanten aantrek’?
Boek dan je groeigesprek aan!

Ik ben Fatima Perdijk
Als Business GroeiMentor help ik superstarter en ambitieuze groeiers bij het bereiken van hun zakelijke doelen en leer ik ze op hun natuurlijke manier ondernemen, communiceren en verkopen.
Wil jij ook in 3 stappen jouw verhaal vertellen? Op jouw natuurlijke manier? Zodanig dat de klant zich erin herkent? En jij makkelijk kunt laten zien wat jouw onderscheidend vermogen is? Vraag dan hier het werkboek “Vertellen, onderscheiden en verbinden” aan.
Recente reacties